Oletko koskaan koittanut siirtyä verkkosivulle, jonka avautumiseen meni paljon aikaa? Käyttäjien kärsivällisyys hitaasti latautuvien sivujen kanssa vähenee kaiken aikaa, ja saatat menettää sen takia maksavia asiakkaita. Tiesitkö, että 40% käyttäjistä kääntyy pois, jos sivun latautuminen kestää yli 3 sekuntia? Tämän vuoksi Facebook sakottaa mainoshuutokaupassa sivuja, joiden latautuminen kestää liian pitkään.
Koska valtaosa Facebookin ekosysteemiin kuuluvien sovellusten (Facebookin lisäksi Instagram) käytöstä tulee nykyään mobiilista, kannattaa erityistä huomiota kiinnittää hyvään kokemukseen mobiililaitteilla. Sivujen nopeuttamiseen on monia tapoja, suosittelen alkuun perehtymään Facebookin omaan ohjesivuun.
Suosittelen verkkosivujen latautumisnopeuden tarkastamiseen Googlen page speed insight-työkalua. Se antaa sinulle myös vinkkejä, mitä voisit juuri omalla sivullasi muuttaa niiden nopeuttamiseksi.
Rehellisyyden nimissä on sanottava, että suutarin lapsella ei tässä tapauksessa ole kenkiä: omat verkkosivuni latautuvat tällä hetkellä luvattoman hitaasti, ja sen korjaaminen on yksi tämän kevään tärkeimpiä projekteja.